Nyheder
20
feb
20. feb 2021
4/3 Bestyrelsesmøde
14
feb
14. feb 2021
20. februar 2021
Rimsøhuset
Bestyrelsesmøde den 4. Marts 2021
fra kl. 1830 til kl. 21
Fra kl. 18.30 til kl. 19 kan medlemmer deltage
9. Hvordan får vi mere kommunikation ind over Rimsøhuset og medlemmer, f.eks. i forhold til hvordan vi kan få startet lidt op i huset igen? Kan vi måske selv komme med forslag, til myndighederne omkring, hvordan vi, lokalt, kunne lave nogle corona sikre aktiviteter.
Er der noget vi kunne ordne, arbejde på, her i resten af vinter, og
mens vi venter på mere åbning af samfundet. F. eks. fondsøgning til nyt
tag. evt. nye tilbud på andre former for tag. Til aktiviteter i det hele
taget osv. Også en mere interaktiv hjemmeside kunne være godt, så det var nemmere at kommunikere mere direkte, så evt. selv os internet analfabeter, kunne
finde ud af det. (Kis)
10. Forsikringer
11. Der er forespørgelse på køb af senetæppet, vil vi sælge det?
12. Evt.
Jytte
************************************************************************
Bilag til punkt 8. Forslag til beslutningsprotokol
Gældende beslutninger for Rimsøhuset
Indhold:
Denne liste er på ingen måde fyldestgørende.
Bør vedtægterne også være en del af dette dokument eller kan de – sammen med forretningsordenen – ligge som selvstændige dokumenter?
Skal diverse priser indføjes i dokumentet?
2. Økonomi
25.11.2018 Økonomi skal være et punkt på dagsordenen hver gang.
21/10 2018 Bestyrelsen fastslår, at alle kan henvende sig til kasserer Susan Seldal og få oplyst, hvad vores penge bruges til.
7/10 2018 Det besluttes at regnskabet skal fremstå samlet, således at passiver indberettes til regnskabsfører Susan. Regnskabet fremsendes til bestyrelsesmedlemmerne en uge før bestyrelsesmøder.
3. Udlejning af diverse lokaler bortset fra B&B
23.05.2019 Tekøkkenet kan udlejes sammen med Oasen til private arrangementer.
17.06.2018 Brug af vaskemaskine og tørretumbler. Delte opfattelser af, om man skal betale for brug af ovenstående. Det vedtages, at det er inkluderet i udlejningsprisen.
Mindretalsudtalelse fra Kirsten – synes der skal betales ekstra.
08.04..19. Autocampere på p-pladsen: Peter Niemann oplyser, at der må holde tre autocampere, uden at vi skal søge tilladelse dertil.
Forslaget er godkendt, men hvem skal stå for opkrævning af betaling?
27.06.2019 Retningslinjer for autocampister: Peter Niemann har lavet kuverter, hvori autocampister betaler for ophold på pladsen. Samtidig får de en talon, som sættes i vinduet, så det kan ses udefra, at der er betalt. PN kontakter Camperkontakt, hvor pladsen vil blive annonceret. Der skal fremstilles en trækasse til ubrugte kuverter og hænges en postkasse op til kuverter med betaling.
22.08.2019 Et kælderrum er udlejet for 350 kr. om måneden. Der skal stå frysere, så strømmen skal afregnes derudover.
4. B&B
23.05.2019 Bestyrelsen beslutter, at der skal svares på mail, hvis der bliver stillet spørgsmål på mail i bookingsystemet. Hvis det er mest praktisk at svare pr telefon, skal der sendes en mail, som dokumenterer, at der er svaret pr. telefon (f. eks. I henhold til telefonsamtale dato xxx bekræftes hermed ...)
5. Medlemmers brug af diverse lokaler
23.05.2019 Lokale 14 reserveres til ”de arbejdende medlemmers gæsteværelse” og kan bookes for 100 kr. pr seng.
26.11.17. Det er gratis at etablere åbne værksteder, værksteder hvor alle kan komme.
Lukkede værksteder – der betales husleje.
6. Arrangementer
22.08.2019
Fra medlemsmødet foreslås det, at udlejninger skal vige for madspildsaftner. På grund at den stadig trængte økonomi, foreslår bestyrelsen at madspildsaftnerne flyttes til en hverdagsaften, så risikoen for kollision med udlejninger nedsættes væsentligt.
Hvis medlemmerne ønsker at fastholde, at madspildsaftner skal foregå om fredagen, må de flyttes, hvis der er bookning af salen.
Madspildsaftnerne er fremover kun for medlemmer. Hvis ikke-medlemmer ønsker at deltage, skal de betale et endags medlemskab til 20 kr.
7. Medlemsgoder
20.08.2020 Bestyrelsen tager stilling fra sag til sag for dem, der yder en større indsats. Bestyrelsen forventer, at medlemmet selv kommer med et forslag til, hvilket gode det ønsker.
14. februar 2021
At give en time eller 4 for Rimsøhuset kan flytte bjerge af hæk.
Hækken er beskåret - smukt.
Hækafklippet er lagt på parkeringspladsen. Herligt.
Nu mangler vi blot finpudsningen - for os pedanter
Det ville være rigtig fint med 3 motorsave og to med et rivejern.
Det er så smukt
Tak for nogle solbeskinnede arbejdsdage.
Elsemarie
8. februar 2021
Vi har nu fået beskåret vores hække. Det er blevet utroligt smukt. Vi har fået udsyn til hele kæret. Der ligger nu megen hæk der skal væk. Det hentes af en lastbil, men skal slæbes ind på parkeringspladsen. Nu er det jo ikke meningen at i skal slæbe hele hækken selv. 1 time eller to af gangen. Der er brug for nogen med kræfter og der er arbejde til børn og svage sjæle.
Er der nogen der kan stille en mindre trailer til rådighed ville det være dejligt.
Savfolkene er fritaget. Men naturlgvis velkomne Smil.
Jeg vil være der den 12 0g 13 i denne uge.
Vi kan kun være 5 personer ad gangen - børn undtaget.
Ring mig for nærmere aftale Tlf 22836075
7. februar 2021
Rimsøhuset
Bestyrelsesmøde den 4. Marts 2021
fra kl. 1830 til kl. 21
Fra kl. 18.30 til kl. 19 kan medlemmer deltage
9. Forsikringer
10. Der er forespørgelse på køb af senetæppet, vil vi sælge det?
11. Evt.
Jytte
3. februar 2021
Podning af frugttræer.
Kviste til podning skal høstes nu.
indpakkes I vitavrap i grøntsagsdkuffen i køleskabet til de skal bruges. Når safterne stiger i træerne omkring marts
Elsemarie
16. december 2018
Grundet ændringerne i bestyrelsen, da Niels Mulvad valgte at trække sig fra sine mange poster i Rimsøhuset, har bestyrelsen omfordelt hans opgaver mellem sig.
Hjemmesiden bliver således indtil videre passet af Bodil, og Tune udarbejder en ny Hjemmeside, som snart er klar.
Bookingside, mail henvendelser og telefonen bliver passet af Kirsten og Bodil. Med hensyn til booking af fælleslokaler, har vi i øjeblikket et problem med at logge-in i kalenderen, derfor skal man kontakte Bodil pr. mail; buonaventzen@gmail.com, hvis man ønsker at booke fælleslokalerne.
Og nu har vi fået udarbejdet en mere detaljeret beskrivelse af vores forslag til struktur. Vi håber det vil give medlemmerne en bedre forståelse af vores plan.
På den ekstraordinære generalforsamling d. 27. jan. Vil der blive anledning til at diskutere planen.
Der blev afholdt medlemsmøde den 12.12.2018, referatet af mødet kan læses her.
I den forbindelse vil bestyrelsen understrege, at afsenderen på den officielle medlemsmail er Rimsø-hesten.
Mailen fra Rim-soen er et privat tiltag, der er fremkommet uden bestyrelsens viden, og at brug af Rimsøhusets mailinglisten er sket uden bestyrelsens medvirken.
Vi håber med denne præcisering at undgå yderligere forvirring.
Vi i bestyrelsen appellerer kraftigt til at møde talstærkt op til den ekstraordinære generalforsamling den 27. januar 2019, så beslutningen om Rimsøhusets fremtid kan tages på så bredt et grundlag som muligt.
Venlig hilsen Bestyrelsen